Gjør gaven passende

Selv om det finnes firmagaver som passer for de fleste, og som derfor er mer populære enn andre, gjør du lurt i å gi ut gaver som passer for din bransje. Driver du for eksempel et treningssenter, kan en drikkeflaske komme godt med som gave til dine ansatte. En slik gave er relevant for bedriften din, og dine ansatte vil kunne ha praktisk nytte av dem under arbeidet. Slik får du gitt en passende og original gave som viser at du har brukt omhu.

Selger bedriften din høyfjellsutstyr til butikker? Da kan en god og passende gave være termoser med trykk. En gave som er relevant for mottakerens bransje fremstår langt mer personlig enn en gave som ikke gir mening for hverken avsender eller mottaker. Blant Printoz’ over 29 000 produkter finner du nok noe passende for din bedrift og som egner seg som firmagave.

Gi en gave som kan vare

Mange bedrifter gir sine kunder og ansatte forutsigbare gaver. Vinflasker og konfektesker er blant klassikerne. Noen setter kanskje pris på det, men slike gaver varer ikke lenge, og de bærer ikke bedriftens navn. Derfor kan de heller ikke fungere som reklame for bedriften.

Gaver som er direkte tilknyttet mottakeren er som regel langt mer foretrukket. Det er dessuten økonomisk smart å gi gaver som varer og som skjøter firmaet. Husk at rundt 90 prosent av firmagaver som blir gitt, blir brukt over et år senere. Dette er med på å reklamere for bedriften, og slik får man slått to fluer i en smekk. De ansatte/kundene får en original gave de vil kunne dra nytte av, og du får en gratis reklamering for selskapet ditt ved at logoen din blir fremvist.

Derfor er det en god ide å gi gaver som kan brukes over lenger tid, slik at bedriften blir reklamert for i en lenger tidsperiode.